FAQ

Oftest stillede spørgsmål

Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål om vores produkter og tjenester. Du kan altid ringe på +45 31 54 50 34 eller skrive til os på hej@kommakaffe.dk, såfremt du har spørgsmål, problemer med dit abonnement, levering, betaling, eller bare vil have et godt råd om hvordan du får mest ud af din nye kaffe.
Vi er altid klar til at hjælpe dig. 

Generel viden om kaffe

Lysristet kaffe har bønner med en lysebrun farve og tør overflade. Fordi opvarmningen ikke har været lige så massiv som ved de mørkere profiler, vil syreindholdet i bønnerne være godt bibeholdt. Det giver kaffen et højt syreindhold, som bevarer
kaffens oprindelige egenskaber og særlige smagsnoter. Lysristet kaffe har typisk en sødlig, nærmest frugtagtig, duft og en let “fylde” i smagen. Fylden gør, at man lige skal vende sig til en meget anderledes oplevelse, end det billige stads, man kan købe i supermarkedet.

Tager vi trinnet videre, og mellemrister bønnerne, bliver farven naturligt nok mørkere (stadig tør). Da opvarmningen er kraftigere end ved lysristning, skaber det en mere balanceret smag mellem fylde og syre. Der kan være en let sødme i smagen,og fylden er mere udtalt. Det betyder også at, man går lidt på kompromis med kaffebønnernes oprindelige egenskaber, men det er jo en smagssag, hvad man
foretrækker.

Mørkristet kaffe har bønner med en mørk farve og en let olieret overflade. Ristningen er længere end ved de lysere profiler, hvilket påvirker
smagen og aromaen. Syren forsvinder gradvist og erstattes af en let krydret smag med en bittersød eftersmag. Både smag og aroma er kraftigere end ved de lysere ristninger. Vi rister maksimalt vores som mellemristet, så kaffen bibeholder de naturlige smagsnuancerne fra bønnesort, som simpelthen kan blive overdøvet af en for mørk risteprofil, som ofte er tilfældet med undermålig kaffe.

Vi anbefaler at vores kaffe kværnes og drikkes indenfor de første 3 måneder. Det kan sagtens holde sig længere i ubrudt emballage, men kaffe vil miste aroma, smag og kraft med tiden. 

Opbevar din kaffe i den pose vi har pakket den i. Den kan genlukkes nemt ( vigtigt at den er helt lukket til ) og har en ventil der tillader kaffen at komme af med de gasser den stadig afgiver efter ristning.

Vi rister kaffe flere gange om ugen, så det kaffe vi sender til vores kunder er så frisk som muligt.

Vi anbefaler, at læse om vores kaffe her på hjemmesiden. Under hver kaffe kan du læse hvad vi anbefaler den kan anvendes til. Alle vores bønner kan dog anvendes til alle bryggemetoder. Det kommer kun an på hvordan de bliver kværnet og efterfølgende brygget. Men selvfølgelig har vi vores favoritter til de forskellige bryggemetoder.

Du skal vælge den kaffe du bedst kan lide. Det kan lyde banalt, men det handler jo alt sammen om individuel smag. Kaffe er ikke bare lige at vælge til andre. Måske er du til søde, friske noter, men din kæreste er til stærk, syrlig kaffe. Du er nødt til at prøve dig frem.

Kaffebønner på abonnement

Du kan sætte dit abonnement på pause ved, at klikke "se abonnement" i hvilken som helst af de mails du har modtaget, vedrørende dit abonnement. 

Har du en kundeprofil hos os, kan du også ændre i dit abonnement ved at logge ind på din profil HER.  Indtast blot din mail og dit password. 

Har du ikke en kundeprofil endnu, kan du nemt og hurtigt oprette en. Brug blot samme navn og email som du brugte, da du oprettede abonnementet. 
Kundeprofilen kan oprettes HER.  

Du kan altid kontakte os HER. Hvis du støder på nogen form for udfordringer

Du kan annullere dit abonnement ved, at klikke "se abonnement" i hvilken som helst af de mails du har modtaget, vedrørende dit abonnement.

Har du en kundeprofil hos os, kan du også ændre i dit abonnement ved at logge ind på din profil HER. Indtast blot din mail og dit password.

Har du ikke en kundeprofil endnu, kan du nemt og hurtigt oprette en. Brug blot samme navn og email som du brugte, da du oprettede abonnementet. Kundeprofilen kan oprettes HER.

Du kan altid kontakte os HER. Hvis du støder på nogen form for udfordringer

u kan opdatere dine kontaktoplysninger ved, at klikke "se abonnement" i hvilken som helst af de mails du har modtaget, vedrørende dit abonnement.

Har du en kundeprofil hos os, kan du også ændre i dit abonnement ved at logge ind på din profil HER. Indtast blot din mail og dit password.

Har du ikke en kundeprofil endnu, kan du nemt og hurtigt oprette en. Brug blot samme navn og email som du brugte, da du oprettede abonnementet. Kundeprofilen kan oprettes HER.

Du kan altid kontakte os HER. Hvis du støder på nogen form for udfordringer.

Du kan ændre produkterne i dit abonnement ved, at klikke "se abonnement" i hvilken som helst af de mails du har modtaget, vedrørende dit abonnement.

Har du en kundeprofil hos os, kan du også ændre i dit abonnement ved at logge ind på din profil HER. Indtast blot din mail og dit password.

Har du ikke en kundeprofil endnu, kan du nemt og hurtigt oprette en. Brug blot samme navn og email som du brugte, da du oprettede abonnementet. Kundeprofilen kan oprettes HER.

Du kan altid kontakte os HER. Hvis du støder på nogen form for udfordringer.

Hvis du f.eks har valgt levering hver 14. dag d. 10 i en måned, vil vi sende og levere din kaffe ud hver 14 dag efter det.

Der kan komme små afvigelser hvis man pludselig rammer en søndag eller en helligdag, men ellers tilstræber vi at det altid passer med de 14 dage eller 30 dage imellem dine leveringer. 

Anullering af engangskøb

Annullering af engangskøb skal ske ved at kontakte kundeservice via mail eller telefon. Annulleringen skal ske så hurtigt som muligt, for at sikre, at ekspeditionen ikke er blevet gennemført.