Handelsbetingelser

VILKÅR & BETINGELSER

Komma Kaffe ApS.
CVR.: 41835249 Anpartsselskab
Columbusvej 1
2860 Søborg

hej@kommakaffe.dk
Tlf.: 31 54 50 34

Levering og returnering

Betingelser ved køb af abonnement 

Fortrydelsesret

Betaling

Klage

Info om produkter

Kontakt

SÅDAN BEHANDLER VI DIN ORDRE

Når du køber din kaffe på kommakaffe.dk vil du opleve følgende ordrehåndtering:

1: Efter gennemførelsen af din ordre, vil beløbet for ordren blive reserveret hos NETS (Vi hæver først pengene, når din ordre er afsendt).

2: Ordren vil herefter blive overført til vores lager og afhentet af vores fragtleverandør DAO.

3: Du vil herefter modtage Track & Trace information per SMS, så du kan spore din pakke.

LEVERING & RETURNERING

Leveringstid
Alle varer bestilt inden kl. 14 sendes samme dag. Leveringen tager typisk 1-3 hverdage. Vi leverer ikke i weekenden og på helligdage.

Forsendelsesmuligheder
Abonnementerne leveres fragtfrit i Danmark med DAO eller PostNord.
Abonnementet leveres kun til Danmark.

DAO – Pakkeshop. Ved denne fragtmetode, vil DAO levere din pakke direkte til den nærmeste DAO pakkeshop.
Du kan herefter afhente din pakke i din nærmeste DAO pakkeshop. Er pakken ikke afhentet indenfor 10 dage hos DAO pakkeshoppen, vil pakken blive returneret til Komma Kaffe.

DAO – Levering til privatadresse
Ved denne fragtmetode, vil DAO forsøge at levere varen til din hjemmeadresse.
Skulle du ikke være hjemme ved leveringstidspunktet, så vil DAO lægge varen i din postkasse, ved din hoveddør eller levere den i din nærmeste DAO pakkeshop. Er pakken ikke afhentet indenfor 10 dage hos DAO pakkeshoppen, vil pakken blive returneret til Komma Kaffe.

DAO sporing af pakke
Spor din pakke via: https://www.dao.as/privat/find-din-pakke

DAO Kundeservice
DAO Kundeservice: https://www.dao.as/om-dao/faq

Kan jeg afhente min pakke?
Ja, du kan altid hente dit online køb på vores risteri i Søborg fra 8-16 i hverdagene. 

Sådan gør du?
Når du har valgt dine varer og er klar til at fortsætte til bestilling, vælger du leveringsmuligheden ”Click and Collect” og vælger afhentning her på vores risteri i Søborg. Afvent herefter en mail fra os om, hvornår du kan afhente dine varer.

Leverer I til udlandet?
Vi leverer gerne til udlandet, men det kræver en særlig aftale med os, hvorfor du bedes skrive til vores kundeservice, gå på livechat eller ringe i telefontiden, så gør vi alt for at finde en løsning.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal være opmærksom på, at dette ikke gælder for vores kaffeprodukter.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 99 kr. Kontakt evt. DOA eller en anden transportør for eksakte priser.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

BETINGELSER VED KØB AF ABONNEMENT  

Bindingsperiode
Abonnementerne har ingen bindingsperiode. Så længe medlemskabet eksisterer uopsagt, vil der forgå en trækning af den givne abonnementspris på den dag, hvor den første ordre blev foretaget enten hver 14. dag eller hver måned (det tidsinterval man har valgt) fra det tilmeldte kort. Du kan til enhver tid opsige dit abonnement ved at kontakte os pr. telefon eller e-mail, eller ved selv af afmelde dit abonnement inde på linket i den fremsendte mail, da du oprettede dig som abonnement.

Kvittering
Efter tilmelding og ved hver trækning vil der blive leveret en kvittering pr. e-mail. 

Betalingskort udløb
Såfremt dit betalingskort udløber, vil der blive fremsendt e-mail med link til fornyelse af kortoplysninger.

Kortoplysninger
Ved tilmelding til automatisk trækning giver du tilladelse til at gemme samtlige nødvendige betalingskortsoplysninger til brug for automatisk debitering af dit betalingskort. Disse oplysninger slettes, når aftalen ophører.

Træk på dit kort
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort. Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

FORTRYDELSESRET  

Fødevarer tages ikke retur
Fødevarer tages ikke retur, dvs. alt kaffe, som ikke er egnede til at blive returneret grundet sundhedsbeskyttelses- og hygiejnemæssige årsager. Andre, og intakte varer i uåbnet og original emballage tages retur indtil 14 dage efter levering, og det fulde beløb tilbagebetales. Er varen brugt bliver en eventuel værdiforringelse fratrukket efter vurdering af Komma Kaffe. Du kan sende en mail til hej@kommakaffe.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Varen sendes til risteriet: Komma Kaffe ApS, Columbusvej 1 DK-2860 Søborg Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Afbestilling af vare
Du kan afbestille din vare indtil varen er afsendt fra vores lager. Kontakt vores kundeservice via mail eller telefon.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Dette gælder ikke for køb af fødevarer, herunder kaffe. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Komma Kaffe ApS Columbusvej 1 DK-2860 Søborg Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Produktrådgivning:
Har du brug for rådgivning omkring vores kaffer, produkter, og hvilke der passer til din smag, bryggemetode eller behov? Så kontakt vores kundeservice på hej@kommakaffe.dk, som nok skal hjælpe dig med at få afklaret dit spørgsmål. Du kan ligeledes finde oplysninger om vores produkter på www.kommakaffe.dk

BETALING

Hvornår hæver I betalingen?
Når du fortager et køb via kreditkort, så bliver pengene reserveret op til 30 dage og bliver først hævet når varen er afsendt fra vores lager.

Betalingsmetoder
Vi modtager kun online betaling via VISA/Dankort, MobilePay, Shop pay, Apple Pay, Google Pay, MasterCard m.m., se websites footer. Det er desværre ikke muligt at betale via bankoverførelse eller tilsendt faktura hvis du ikke er oprettet som erhvervskunde.

Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Behandling af dine betalinger
Når du handler hos Komma Kaffe ApS behandles kortoplysningerne af Quickpay og DIBS/Nets eller Shopify, som alle er sikre elektroniske betalingsløsninger for kreditkort. Alle kortoplysninger håndteres i overensstemmelse med kortorganisationernes regler.

Du har mulighed for at betale med Visa, Mastercard, MobilePay, Apple Pay, Google Pay, Maestro, Shop Pay, iDEAL & Bancontact.

Personoplysninger Komma Kaffe ApS behandler personoplysninger i overensstemmelse med persondataloven.

KLAGEMULIGHEDER

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte hej@kommakaffe.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning: Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

PRISER
Alle priser, der oplyses, er inklusive moms og afgifter. Alle priser er dagspriser.

Kontaktoplysninger
Komma Kaffe ApS
(CVR.: 41835249) Columbusvej 1
2860 Søborg
Tlf.: 31 54 50 34 
hej@kommakaffe.dk

Vi vil bestræbe os på at besvare alle mailhenvendelser inden for 24 timer, dog med undtagelse af weekend og helligdage. Kundeservicetelefonen har åbent i hverdagene mellem kl. 10-13.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Komma Kaffe ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandler i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på http://kommakaffe.dk er Komma Kaffe ApS. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: hello@kommakaffe.dk.

Ønsker du en uddybelse af vores persondatapolitik, så klik her.

Fortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende. Du bedes indsende nedenstående information til vores kundeservice enten elektronisk eller per brev.

Til Komma Kaffe ApS,
Columbusvej 1,
2860 Søborg
hej@kommakaffe.dk:

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Bestilt den:
Modtaget den:
Forbrugerens navn:
Forbrugernes adresse:
Forbrugerens underskrift og data:


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16/11/2022